2014. szeptember 22., hétfő

A csend lepedőjébe burkolózva

Egyszer  sikerült kiváltani belőlem ezeket az érzéseket..

A csend lepedőjébe burkolózva próbálok emlékezni...

Egyszer volt valaki, akiről hosszú ideig azt hittem, megtanított látni a sötétben, járni a felhők tetején, félelem nélkül megállni a szakadék szélén. Ma, amikor tekintetünk a megszokástól unottan, fénytelenül találkozik, gyakran eltűnődöm a miérteken.
   Miért félek bekopogni egy ismeretlen ajtón? Miért nem merem a küszöböt átlépni? Mert félek, hogy odabent sötétség fogad? Mert akkor csapták be az ajtót, amikor a legnagyobb tűzzel égtem?
   A fény bennünk van, a sötétben mi gyújtunk világot. Az az apró lángocska mindvégig ott volt, valahol mélyen, csak nem vettem észre.
   Aztán jöttél Te, ki májusi rügyekbe varázsoltad a fagyos decembert, és én, az addig szomorkás, mosolyogva baktattam a csikorgó hóban. Nélküled, de mégis Veled. Mindenütt ott voltál, és szép lettem, mert Te lettél a lámpásom, én pedig a Tiéd. Újra fényben úszott minden, még a szürke január is.
   De furcsa varázsló vagy Te! A május egy suhintásoddal megfagyott, de a tűz lobogott tovább. Éget most is, de már semmit nem értek belőled. Csupa ellentmondás egész lényed. A megfejthetetlen, szelíd titkok gyűrűje.
   Az én titkom Te vagy, s ha tudnám, hogy Te vagy a szerelem virága is, amely a szakadék szélén ékesen, csábítóan nekem pompázik, félelemtől remegve, de melléd állnék, hogy tudd, nem vagy egyedül. Őriznélek, óvnálak, akkor is, ha egy óvatlan lépéstől a mélybe zuhannék, a sötétség leple hullna rám, és soha többé nem látnám a felhőket... 2009.09.09

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése